12 Temmuz 2015 Pazar

Fwd: Kardiyoloji


Ayşe sözmen tarafından soruldu:

Merhaba ben 20 yaşındayım birkaç gün öncesinde göğüste ağrı hissi bazen çarpıntı ve aldığım nefesin bana yetmediği hissiyle doktora gittim bu durumlar sadece akşamları ve hiçbir efor sarf etmediğim zamanlarda oluyor en son uçakta yaşamıştım bunu. Doktorum anksiyete belirtisi olduğunu söyledi fakat yine de eko ekg istedi onun sonucunda interatriyal septum hafif anevrizmatik yapıda triküspit yetersizliği eser-1 derecede normal lv sistolik fonskiyonu yazıyor. Doktorum önemli bi şey olmadığını ama yine de 2 sene sonra tekrar gelmemi eko ekg da bakılmasını söyledi. İnternetten baktığımda cerrahi operasyonlardan bahsedilmiş benim durumumda olan birisine gerek var mı? Ya da ilerde bu durumun kötüleşmesi gibi bir şeyle karşılaşabilir miyim

Cevap:

Doktorunuzun da söylediği gibi durum tamamen psikoljik gibi duruyor. Yapılan tetkikler sizin kalp hastası olmadığınızı net şekilde ortaya koyuyor ancak her insanda olabilecek kadar çok hafif (eser) düzeyde bir yetmezlik (kalbin içindeki geçiş noktasında sızıntı) tespit edilmiş. Bu şu haliyle oldukça önemsiz ve değişken bir durum. Sızıntı aklınızda büyümesin çünkü o kadar az seviyedeki tespit edilmesi bile şans. Bir dahaki kontrolünüzde tespit edilemeyebilir. (ortadan kalkmış olabilir.)
Ancak çarpıntı ve ağrı hissinizle ilgili destek için bir psikiyatri doktoruna başvurabilirsiniz.